3.1. Ból członka i pochwy stosując prezerwatywy przedłużające stosunek.

 

Kiedy kocham się z dziewczyną, po pewnym czasie opada mi członek lub ją zaczyna boleć pochwa. Dzieje się tak od niedawna. Dodam, że używamy kondomów ze środkiem przedłużającym stosunek jednego z najbardziej znanych producentów prezerwatyw. Jak możemy rozwiązać nasz problem?

 

Prezerwatywy, o których Pan wspomina, zawierają benzokainę, środek znieczulający, mający osłabić reakcje członka. Jeżeli zadziała (wielu mężczyzn nie odczuwa żadnych efektów), może opóźnić ejakulację i wydłużyć stosunek. Domyślam się, że problemy pojawiły się niedawno i są związane z korzystaniem z tego typu kondomów. Zaburzenia erekcji mogą wynikać z działania benzokainy, ale także z blokady psychicznej. Jeśli wcześniej był Pan przyzwyczajony do krótkiego współżycia, podczas dłuższego może wystąpić stres związany z brakiem silnych bodźców – zneutralizowanych przez środek znieczulający – a w rezultacie wyraźny spadek podniecenia. Radzę najpierw zmienić rodzaj używanych prezerwatyw, a z pomocy urologa lub seksuologa skorzystać dopiero wtedy, gdy problemy z utrzymaniem erekcji nie ustąpią.

Trudno jest mi natomiast jednoznacznie wypowiedzieć się na temat dolegliwości Pańskiej partnerki. Bóle pochwy podczas współżycia mogą mieć bardzo wiele przyczyn. Postawienie diagnozy wymaga przeprowadzenia wywiadu. Jeśli bolesność będzie się utrzymywać po zmianie kondomów, zalecam wizytę u ginekologa.

 
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel